Alla inlägg under februari 2008

Av Ida Lund - 29 februari 2008 16:03


Shiiseees kom just på att jag har en massor att göra idag och ändå sitter jag här och låter tiden bara rusa iväg. Jag borde antagligen börja packa eftersom jag far på söndag, måste även plocka och färga ögonbrynen, bränna cd-skivor med Sandra, städa rummet lite smått, säga hejdå till mami för att jag inte kommer se henne på 16 dagar eller nåt, sen se lets dance. Ja sedan prova lite olika outfits inför Sajjas 20 års parre imorn, aah paniik vet ju inte alls vad man ska ta på sig och imorn lär man ju bara vakna så äre typ dags att börja fixa och dricka.


Hoff klockan är redan över 4 och typ inget har jag gjort idag, bara vart och solat med sis. Det är ju iaf tur att jag har en sådan snäll syster som tvättar mina kläder just nu :) ajaa men hon lånar ju dom jämt ändå så! Hungrig som få är jag, hoppas daddy fixar mat soon.. fryser gör jag med, men är ju så trist å kallt väder ute, brrr cirkus 10 minusgrader och snö som faller. Lite mys ändå, men lite sol kan ju få kika fram.


Nee nu äre fan time att börja göra allt som ska göras! Hejsvejs

Av Ida Lund - 27 februari 2008 23:12


Shitas vad denna dag bara har sprungit förbi en! Känns som om klockan är max 19 eller nåt, men ack nej så var icke fallet! Men det är väl för att jag har haft rätt fullt upp idag, känns bra. Brukar annars bli alldeles för mkt sittandes framför datorn, gaah jag måste skaffa mig ett liv! ;p Men jag hant iaf med alla mina planer för dagen plus lite till. Var då på en riktig storhandling på coop å då snackar vi storhandling haha hujja och vi trögisar tog aldrig nå vagn utan gick och bar på dom där korgarna så armen domna bort hähä. Köpte mig faktiskt en bok, eller ja det var bara lite olika sorters drinkar.. kul å ha en sådan om man nångång vill göra sig seriösa drinkar, dom verkade då väldans smarriga må jag säga. Det var det ena å det andra med baileys och tequila, passar bra då jag å Sandra är kung när det gäller tequila ;) eller hur gumsi?


Vart såklart ingen prompis idag, men solningen den satt fint den, nu blir folk snart inte bländade längre när dom sittar på mig haha! Ne men det tar sig sakta men säkert den där brunheten :) Blev även en fika med Sandra på Brända.. en gammal kladdis och stark Latté som ja jag vet inte vad.. typ, var ingen höjdare kanske, vattnet var godast, haha då äre illa :p


Efter handlingen så drog jag, Sara och Emma ut på en liten raggningsrunda med 360in :D Blev en rätt lång sådan. Alltid lika skoj när vi är ute å glider, hihi dårar som vi är! Men nu sitter jag här å är lite hungrig för råkade visst glömma bort middagen, icke bra, men får väl bli en fet mugg te å nån macka sisådär. Sitter även och funderar på hur fan jag ska komma i mina favvo replayjeans! Ååh dom rackarna som är så snygga.. så har dom blitt får små. Eller mjae, jag som blivit för stor rättare sagt haha tragiskt. Blir iaf hyfsat less på att jag inte kan använda dom, dyra var dom ju å. Ska fan ta tag i den här saken nu. Fast så har jag ju förstås sagt många ggr, men nu känns det verkligen dax. Sen kanske man skulle ta å söka mer jobb också. Aja vi ser ju nån vacker dag :b


Nu saknar jag Robin som bara den, huhu snyft! Ingen lek det hära, buuh. Men om 4 dar så :) tiihi <3


Tusan trött jag blidde, ska kika ett avsnitt andra avenyn nu medan jag tar en kvällsfika, sen sova och försöka att icke försova mig, börjar ju "redan" kl 12 imorn ;b


Kramisbananis god natt gott folks, ha det!

Av Ida Lund - 27 februari 2008 13:19


Ah suck.. vad är felet med mig och mitt sovande, ja herregud. Går inte alls bra för mig att vända tillbaka på dygnen. Borde ju gott å väl räcka med 8 h sömn tkr man ju, men ack nej tydligen inte för mig istället blev det 10. Ställde väckisen på kl 11, hade planerat att stiga upp redan då för att gå och sola och eventuellt på en prompis. Så verkar ju inte fallet bli riktigt.. vaknade alldeles nyss, 2 h senare, av att chefen ringde och erbjöd jobb tills imorn. Han märkte förstås att han ringde och väckte mig och sa: "Låg du och sov fortfarande, hahaha, ja vad äre med dagens ungdomar, gud vad hemskt". Aja men iaf får jag väl skippa prompisen, solningen går i första hand ;p huhu. För sedan har jag ju en massa annat att göra. Gå på stan med Sandysen och fixa lite dryck till lördagen, även försöka hitta en present till Sajja som snart blir 20 år, wihu längtar tills hennes parre :) Sedan har syster min bestämt sagt att på onsdag måste vi åka å handla blabla, jaja får väl ta å göra det då. Sen så ska jag väl umgås med Sandy ikväll I guess.. Och kaanske kaaanske försöka komma i bädd någorlunda okej tid ikväll/natt.


Ringde förresten igår till min kära mommsi för ett litet samtal. Mommo stackarn sitter ju alltid bara ensam om kvällarna, så det uppskattas väl säkert att man slår henne en pling, hon verkade då bli så glad :) å sa att det var på tiden att jag ringde, jaja kan hända kan hända. Borde väl kanske offra mig en helg till att hälsa på henne. Eller offra å offra skulle faktiskt vilja det oavsett att man alltid har världens tristess där borta :b Får se bara när den helgen skulle komma.. nu åker jag bort på söndagen och blir borta 2 helger framöver, sedan är det påsk och då vill jag antagligen spendera den helgen i stugan. Ja sen nångång efter det kanske man kan hitta nån bra helg, iof så kan jag ju åka på en veckodag också, eftersom mitt jobbande inte är värst seriöst. Saknar även min lilla mommsi! <3 (stora mommsi rättare sagt, hihi)


Nej nu blir det frulletime sen knata upp mot badhuset och sola. Sen hinner jag typ bara hem så ringer väl Sandysen som slutat jobbet och vill fara på stan. Tjobre höres!

Av Ida Lund - 25 februari 2008 20:58


Sitter här med Sandy nu och dricker tee. Snart blir det konka eller statoil, vi blev så sugna på candy till filmen vi ska kika senare.


Vi sitter även just nu och kikar på eventuella tatueringar. Vi har tänkt ganska länge att göra en likadan tatuering, som ska symbolisera vår vänskap, vi vill gärna ha med texten som står i rubriken, Sann vänskap är evig. Passar perfa :) Det enda problemet med tatueringen är ju då att vi inte riktigt vet hur vi ska få ihop texten med motivet. Men det tar sig sakta men säkert, så innan sommaren ska vi ha den klar. Sen nästa dilemma är ju vart man ska placera den, för min del lär det bli ankeln, men där kan inte Sandra ha den, eftersom hennes tidigare tatuering redan är där. Kommer hur som helst bli grymt med en tatuering som verkligen kommer betyda mkt för en! Har ju trots allt vart 14 år av vänskap hittills, å mer ska det bli, mycket mer!


Cya when I cya.

Av Ida Lund - 25 februari 2008 02:58



Hur bra känner du din bästa kompis?


vad heter din bästa kompis? Sandra Cecilia Karlström Määttä

hur gammal är hon? 18

hur länge har du känt henne? 14 år

vad är hennes favoriträtt? Grillat är det

vad är hennes favoritfärg? Lila iaf, men rött är väl en favorit också

vad är hennes favorit hobby? Umgås med mig och sedan rikard såklart :)

vad skulle din kompis göra om någon drog henne i håret? Hon skulle antagligen ogilla det, få ont typ, be personen sluta, säga aj osv :b

vad lyssnar hon på? På mitt bullshitsnack jämt å ständigt ;p ne men det är på en massa olika, Takida diggar hon iaf, mkt samma musik som jag

vad gör hon om hon inte får som hon vill? Mjaee hon tkr väl inte riktigt om läget då kanske, men accepterar det helt å hållet

är hon morgonsur? Lite


kan du hennes hemnummer och mobilnummer utantill? Att jag kan!

vad är hennes favoritord som hon använder mest? "ooh" säger hon ofta till saker eller före en mening å sånt där ;P
har hon pojkvän? Yesbox

har hon lätt för att bli arg/sur? Nixx

hur skulle hon reagera om hon vann 34 miljoner? Hon skulle vara superglad och börja planera på en gång vad hon skulle göra med pengarna typ ;p

om hon ska ut en kväll, vad vill hon göra då? Då vill hon dricka och antagligen gå på ferrum och shaka loss med mig ; )

vilken är hennes favorit sport? Hockey

dricker hon? Japp, när hon känner för det

och så..isf, hur blir hon? I mitt sällskap oftast helt galen och rolig :b

och vad dricker hon? Det är nästan alltid olika, sprit, öl oså

har hon någonsin varit kär? Jaa

säger hon allt till dig? Jaa det gör hon..


vad tycker hon är bäst, vinter eller sommar? Sommaren

tycker hon om att dansa? Det gör hon

vilket tv program tycker hon är bäst? Greys anatomy, lätt!

vilken kille tycker hon är finast? Rikard

vad ska hon göra i helgen? Jobbar fredagen, går med mig på Sajjas 20års fest på lördagen, sen söndag åker eller rättare sagt flyttar hon till sin käraste i Sundsvall

hatar hon någon? Hatar och hatar, isf äre samma person vi hatar mohaha, ne men hon ogillar väl vissa

om hon fick åka utomlands vart hon ville, vart skulle hon åka då? Maldiverna

vad ska hon göra i veckan? Jobbar dom sista dagarna på ÖB, umgås med mig osv..

vad ska hon göra ikväll? Kvällen är över, hon sussar säkert så gott där hemma

vilken är hennes favoritfilm? Tror inte det finns nån direkt sådan för henne


vad hatar hon mest i hela världen? Svek, lögner o. otrohet skulle jag tippa på

vad skulle hon göra om du slog till henne? Slå tillbaka

jobbar hon? Jadå

har hon åkt polisbil? Ja det har hon

har hon gjort något riktigt dumt? Mjae beror på vad man räknar som dumt

har hon skämt ut dig nån gång? Hehe jaa nog har hon det nångångnär pratade du med henne sist? Idag kl 17.10 i telefon :b annars på msn hela kvällen å såå

när såg du henne sist? Igår

när ska du vara med henne? Inte helt omöjligt att det blir imorn

Av Ida Lund - 24 februari 2008 21:42


Se vem som skaffat sig en blogg, ingen mindre än jag Ida Lund ! Tror tillochmed att jag har sagt ganska nyss att jag aldrig ska skaffa en blogg, för vad skulle jag med en sån till när jag aldrig skriver. Men sedär nu har jag gjort det.. sen är det ju en annan fråga om det kommer skrivas många rader här eller inte, återstår ju och se! Det börjar ju rätt bra tycker jag, haha. Sen sitter jag rätt ofta vid den här dumburken, så då kan jag väl offra nåra sek och skriva om mitt liv typ. Läste Sandys blogg nyss, ska sno hennes lista "hur bra känner du din bästa kompis?".. så det får bli mitt nästa inlägg. Sen ville hon även se vad jag skulle svara på den där saken.. ja eftersom Sandra nu råkar vara min bäste vän alltså. Kan ju i alla fall meddela att hennes svar är korrekta på alla sätt å vis. Återkommer väl rätt så snart då, tjing så länge!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards