Alla inlägg under april 2009

Av Ida Lund - 30 april 2009 17:56


Skönt med ledighet och helg!


Solen skiner och det är varmt ute. Nu har knopparna på träden också slagit ut och det börjar bli riktigt grönt :) Snart sommar, snart snart.


Ikväll vet jag inte riktigt vad som sker. Robin är och jobbar i Avesta och har inte kommit hem än, kanske om en timme. Blir nog att ta en o annan öl ikväll iaf, men mer vet jag ej vad som händer. Återstår att se.


Nu ska jag käka.. och kanske ta en cider eller öl =) Eller det alkoholfria coca-cola, undra vad jag e sugen på. Jag ska iaf värma kycklingtacos det är så jävla gottiiii.


Trevlig valborg allesammans!


Av Ida Lund - 28 april 2009 18:55


Idag fyller Jonny år (Grattis igen), så då skulle jag köpa med mig en tårta från bageriet. Men så gjorde jag den själv, blev en helt egen design. Roligt var det och nu ska jag börja få göra tårtor till bageriet också, kul kul.



Här är den, premiärtårtan!


Robin är ute å kör cross nu och jag sitter vid datorn och fixar med det ena å det andra. Massa ny musik som måste sorteras upp osv. Snart bör jag börja med maten så det inte blir allt för sent. Kyckling tacos ska det nog bli, mumma! Ne nu lär jag kissssaa hohohohoh.


Cepe bloggagratis, går inte å vänsterställa tillbaka nu så det får bli centrerat whattevaaah.

Av Ida Lund - 26 april 2009 22:42


Jäklarns anamma vilken helg det har vart, inte en enda lugn stund i princip. Vi har bara hållt på jobba med huset. Idag blev det ingen målning utan vi tog reda på all ved, stått och klyvt i ca 6 timmar. Skönt att det inte var med yxa iaf :) Känns riktigt bra att få massor med saker gjort.


Det är inte ens drygt att hålla på arbeta med huset hela dagarna, man är bara så ivrig å glad. Yippie yay! Ska bli så kul att börja renovera inne i huset också och tänk att inreda allt sen. Kul kul säger jag bara, sånt gillar jag.


Vi tog ju iaf en paus idag och då vart det att grilla korv ute på gården, det var mumma.


Ny vecka imorn, huhu jobba jobba igen. Drygt, jag har inte tid nu känns det som, vill bara jobba med huset  ;p Men men pengarna ska ju in också!


Ne nu är jag helt slut, lär ta å sova det ska bli very nice. Sen upp o jobba till 8, lite sovmorning iaf. Nightty


Av Ida Lund - 25 april 2009 21:48


Överallt och ingenstans, men mest på huset. Skönt med den färgen är ju att det inte stelnar fast på huden utan när det torkat så smulas det bara bort. Vi har med andra ord börjat måla huset. Det är väldigt behövligt och eftersom det redan fanns färg så satte vi igång direkt, det var ju lika bra. Kommer ju gå fort undan också med tanke på husets storlek, de e skönt det.


Har ju vart toppenväder idag också. Så härligt, jättevarmt och solen gassar på rätt bra. Summer feelings :)


Ne nu ska jag tvätta fejset och sen kika lite mera television.


Oj oj hela 2 inlägg idager inte dåligt

Av Ida Lund - 25 april 2009 09:36


Yippie yay vi fick lånet! Hur kul som helst. Så nu kan vi snart flytta in på knusselbo. Som man längtat. Då blir jag o Robin snart husägare =) Vi har redan nu börjat röja och ha oss. Krattat och bränt gräs och tagit ner nåra buskar och träd. Skönt det ska bli att bo i hus igen! Det här med lägenhet är inte riktigt min grej.


Nästa vecka ska vi på möte med banken och skriva på en massa papper och fixa ett huskonto osv. Sen äre full fart som gäller. Hoho vad bra det känns :)


I'm so happy!!


Nu är Robin och sågar en massa ved med Jonny, vi ska också få lite ved till huset, bra det ju. Vi har vaknat med tuppen idag, kvart över 8 oj oj på en lördag å allt. Jag sitter nu och diggar låtar på mtv, dricker mitt standard te och sen ska jag bege mig mot LA för shopping. Mat, allergimedicin och det ena och det andra. Måste handla nå skrotkläder jag kan måla med, hehe. Har som inga kläder jag är beredd på att förstöra.. så hoppas man kan köpa nåt billigt skit att få målarfärg på ;p


Herrrååååå trevlig helg!

Av Ida Lund - 16 april 2009 20:43


Hallåååja


Nu är jag och Robin uppe i Kiruna på visit. Vi kom förra onsdan så har redan vart här i över en vecka och imorn är det hemfärd till Gränges igen. Ska bli både kul å inte kul. Skönt att komma hem, helst när det knappt är nå snö kvar : ) Men inge vidare kul att lämna min familj igen, saknar dom redan känns det som. Och lite drygt att börja jobba igen, det var som liksom väldigt skönt med ledighet :)


Sitter just nu hos mammsen och dricker kaffe. Har vart här hela dagen, sovit här å allt. Färgat håret idag har jag också gjort, det blev lite ljusare denna gång och det vart fint. Sen så har vi käkat här och nu ska vi strax bege oss hem till tapparegatan för att kika på film ett gäng. Jag, Robin, Emma, Sara och kanske Emil tror jag. Tror alla va sugna på att se Twillight, man har ju som hört att den ska va bra så :) Blir antagligen statte-godis också om jag känner mig själv, Emma och Sara ;)


Över påskhelgen var vi i stugan i Parkalompolo, det var mysigt som vanligt. Har dock inte haft något vidare fint väder, var soligt på måndagen när vi skulle åka så det var synd. Men det var bra iaf. Kört skoter, vistas ute, gjort en mega snögubbe osv :) Hade velat vart där fler dar men man var ju som tvungen att va i Kiruna också kändes det som.


Har inte hunnit träffa Sandra gumman än eftersom hon fortfarande är i Kurra, men imorn kommer hon därifrån så hinner iaf träffa henne ett par timmar innan tåget går. Det känns lite trist det ju, att det inte vart fler dar vi kunde umgås men det är som det är och det kommer ju antagligen alltid att vara så här i framtiden, bara att ta. Så är det när folk flyttar ifrån varandra.


Måndagen den 6 april fick min kusin Linda barn!! :) Det blev en liten gosse, gud så kul. Mitt första kusinbarn dessutom. Grattis Linda och Johan till er första bebba! :) Så nu har man två anledningar att åka till Sundsvall, alltså besöka Linda och sen förstås gumsin.


Nej nu blir moooovieetime tjarååå tjarå

Ovido - Quiz & Flashcards