Alla inlägg under februari 2009

Av Ida Lund - 12 februari 2009 17:37


Nu var det då länge sen. Nån som jag borde inte ha en blogg, nån som aldrig skriver. Men nu i alla fall.


Vi håller på att göra köttbullar.. eller försöker iaf. Eller ja Robin som står i köket och jag sitter här, kanske borde jag gå och checka läget där borta. Blidde så less på köpes köttbullar, eller ja dom har ju aldrig vart riktigt goda så nu ska det bli egna. Men jag tror vi kör den lite slöare stilen och gör biffar istället för en massa små bollar. Nu ringde klockan så pottisen har kokat klart.. nu ska jag gå å hjälpa.


Annars så jobbar jag å står i. Det är en massa med jobb på bageriet just nu. Man tackar å tar emot. Blir 7-8 timmar varje dag nu dom här veckorna. Riktigt bra. Semlor ni vet. Och alla hjärtans dag nu imooorn. Kommer bli stressigt.


Vi ska köpa hus. Jajjemän ett HUS :) Lite cooolt nyss fyllda 20 och ska redan bli husägare. Det är Robins mors hus som vi ska få ta över lånet på. Ska bli hur kul som helst. Gulliga bullerbyn =)


Men först ska Robin bara till Danmark och jobba i 2 veckor :'( fyfan vad trist. Tur att jag har ett jobb iaf så dagarna går lite fortare än i höstas då jag bara satt hemma och ugglade. Plus att min älskade syster kommer om prick 2 veckor, längtar längtar vi kommer ha så fun.


Men som sagt, lihapullat tror det heter så på finska iaf ;P Nu ska jag gå å hjälpa till den där processen. Also Im starving. Sen ska vi nog på visit hos nån som vanligt. Det är roligt å va å hälsa på hos folk faktiskt.


Hejdå.. ska försöka skriva blogg lite oftare hääääum : )


Ovido - Quiz & Flashcards