Alla inlägg under juli 2008

Av Ida Lund - 25 juli 2008 20:57


Oh nice det ska bli med helg nu. Första helgen på länge som jag verkligen kommer känna att det är en helg och inte vilken dag som helst. Har minsan jobbat nu hela veckan 5 dar i sträck och det var ju som så länge sen sist så det var lite slitit att stiga upp å gå till jobbet. Så nu kommer det kännas att det är helg på riktigt =) finally! Men ack så skönt det känns att ha jobbat. Så nu ska jag bara vara ledig helgen sen på måndag sätts det igång igen. 5 nya dagar, fast då blir det även att jobba helgen, cash cash mkt braaa! Hoppas bara att det dyker upp en massa mer skift, jag vill ju jobba som fan nu. För första gången så känns det verkligen bra att jobba. Å då menar jag inte att det är kul eller så, för det äre ju inte riktigt ;P men det känns verkligen bra att inte ligga hemma och slöa utan istället göra någon nytta och få moneysaaaaar. Bara megalängtar tills 17 augusti nu, lön lön.


Har faktiskt inte gjort så mkt annat denna vecka än att jobba. Robin har jag inte umgåts med nåt eftersom vi jobbar helt olika tider och sover helt olika tider så vi syns knappt fast vi bor i samma rum men men ;p Däremot har jag umgåts med tjejorna Emma, Otte och Sara litegranna. Vi har haft två filmkvällar, om man nu kan kalla det för filmkväll, höhö. Snarare babbelkväll så som vi babblade. Munnarna går i ett på oss när vi alla är tillsammans så det blir inte mkt av filmen :P mohihi, men sådana är vi, vi kan helt enkelt inte kika film med varandra.


Imorn blir det nog en jätterolig dag, det kan bara inte bli dåligt ;D min Sandy kommer nämligen, wooohooo! Sedan så fyller Robin år så det ska bli kul. Blir säkert en fullspäckad dag imorn med alltsammans, caaaant hardly waaait. Sedan kommer det då bli massa hårfixarstunder :P höhö. Sade till Sandra att hon och jag tillsammans måste klippa Robins hår, vilket vi ska göra då. Sedan sade Sandra att jag måste färga hennes hår, vilket jag ska göra då och då är det nog lika bra att jag färgar mitt också kanske :) Så det blir en massa sånt, men sånt är funny. Hur som helst så stack vi ju inte till Parka ihelg.. skööönt. Huj hade ju blitt sån tristess.


Ne om man kanske skulle ta och kika en film med syster om hon nu har tid. Dricka lite te och käka skorpor för att mätta hungern nu eftersom jag inte ids laga någon mat. Hade ju egentligen tänkt damsuga och sånt i rummet men bobbin sover så det sket sig. Nåt ska jag iaf göra nuuuuu. Höra hur det går för Sandra och Rikards bilfärd hit mot Giron. Herrå ha en bra helg!


Av Ida Lund - 20 juli 2008 21:25


Då har man vart hela helgen i stugan. Det var väl sådär som vanligt. Rätt långtråkigt och supersegt. Men lite kul vare väl iaf. Igår var det då 40 års partaj som gällde. Men var inte alls på festhumör så somnade vid 21, vaknade och kikade förbi i partytältet en gång till men gick å sov igen typ ;p sen vågar jag inte dricka nå mer eftersom jag blir bakis för minsta lilla nu för tiden. Usch bläää så det blir nog nyktert bra länge nu. Och bobbin som fyller år på lördag å allt. Var ju tänkt att fa till parka då också och gå på dansen på lördag men jag känner inte det minsta sug för att dra dit. Neej neej nog får det bli att stanna hemma. Är less på den där hålan nu, har vart där för mkt på senaste. Typ 3 ggr efter påsk är alldeles för mkt ju. Sen så kommer ju Sandysen på lördag så då vill man ju träffa henne direkt och ge mina småpresenter från Grekland. Som man väntat på detta.


Imorn blir det klippning, som jag väntat på det också ;p inte klooookt så groteskt mitt hår ser ut just nu, huvva. Men imorn blir det ändring på saken och sen ska jag aldrig mer vara så ful i håret som jag vart nu på sistone ;P Har lust att klippa bort en dec.. det skulle ändå inte bli så värst kort men fårse om man törs. Kanske blir nästa gång.


Ska jobba 5 dar i rad nu till veckan, wooohooo, sen 4 dar nästa vecka. Bravo bravo, då rullar det äntligen in en liten lön i augusti, på tiden : )


Oooh! På lördag blir mitt hjärta helt igen, just so you know gumsi <3 ;D



Ne nu typ en baotastor mugg med te och kanske kika movie, heeej.


Av Ida Lund - 15 juli 2008 00:56


Ja nu är jag redo för ett till tappert försök att lägga upp bilder och skriva inlägg utan att det ska gå åt skottan. Yes Sajja, jag trooor också blogg.se verkligen är mycket bättre : ) Kanske medlemmar mig där snart.


Men hur som helst. Tepartyt hos Sara var mycket trevligt. Det skrattades a lot kan jag säga :b höhö. Så spridde vi som vanligt en massa mer planer vad vi kan göra till sommaren och ännu längre fram. Det pratades både om festande här veckor fram över, utlandsresa och besök hos Sandrisen i Sundsvall. Hade vart very funny med allt detta, men då gäller det ju kanske att lilla jag lyckas skaffa ihop lite pengar också. Ska nog ta och söka lite andra jobb imorn. Eller först och främst ringa o höra lite mer om det finns nåt på Konsum. Annars måste jag ta det sista alternativet vilket är att söka ett helt nytt jobb. Men vart i tusan? Får väl bli nåt jääävlars skruttjobb för I really need some money. Jag kommer inte klara mig med hittills dessa enbart 3 dagars arbetande i juli. Och lönen som för övrigt kommer först 17 augusti kommer ju vara totalt värdelös då.



 

Helgen då. Det blev precis som vi planerat.. med andra ord att det inte alls skulle bli som vi tänkt oss, hehe yeye lyckat var det iaf. Maten var smarrig som få och vi trotsade det lite kyliga å trista vädret och satt ute på Saras altan och käkade. Trotsade även myggen. Var ju då planerat att bara dricka lite till middagen men vi visste ju att det skulle troligtvis sluta med lite mer alkohol i blodet än tänkt. Så vart det ju också, så vi bar ju iväg på en mindre fest, det var väl skojs.


Sen senare på kvällen drog vi iväg ut på stan och stod bara och snackade med Stalis och gänget i ett X antal timmar, men det var faktiskt riktigt kul och trevligt. Natten slutade med Empesmat som såklart satt alldeles perfekt i våra kistor ;p Sedan kom Robin och hämtade hem oss 4 fylltrattar. Han blev ju lite paff när han insåg att vi faktiskt inte var nyktra som han trodde vi skulle vara höhö så det kan gå.


 

 


Söndagen var ju då mindre lyckad. Jag förstår inte heller hur det kunde gå till riktigt. Men iaf så när jag vaknade kunde jag inte tro det var sant det jag kände höhö, alltså feting bakis typ :p och jag som ärligt drack ovanligt lite tillochmed. Förut blev jag inte det minsta bakis, men nu verkar det ha vänt helt totalt och jag mår piss. Trots mina braiga bakiskurer innan jag lägger mig funkar det inte. Både empesmat och resorb borde ju funka men ack nej.. finns det nåt annat?? Bläää för det känns inte ens värt att gå ut med tanke på hur svinigt dåligt man ska må dagen efter.. slöseri på en hel dag.


Och jag som måste gå ut nu till helgen också och helgen efter, blää känns inte ett dugg lockande. Men det är nämligen så här att nu på lördag fyller min farbrors fru Anna-Wictoria 40 år. Så då blir det partytält och hela rubbet där borta i byn.. så det kan man ju inte direkt missa. Sen helgen därpå så fyller Robin 21 år och då är det dessutom dans i parka så det är ju också bäddat för fest, så jag måste helt enkelt klara av detta. Nog om bakis.


Denna dag började ju iaf med fint och varmt väder. Jag och Robin har vart på alla Kirunas bilhandlare och kikat, han vill ha en ny bil igen. Så kanske byta bort lilla blå. Sen så for jag på Safari och hämtade två souvasmackor, guu så mumma. Sen har jag inte gjort så mycket mer förutom att kollat filmen What happens in Vegas, som var mycket rolig å sevärd. Och nu då vart hos sarkibarki. Och denna fina dag slutade i världens regnskurar och åska.. mindre roligt. Yeyee blev ett väldans långt inlägg ser jag. Nu får det då räcka.


Ha en bra vecka! Godnatt och adjö!


Av Ida Lund - 14 juli 2008 21:52


Fasen då!! Hade nyss skrivit ett någorlunda långt inlägg om helgen och sånt men så försvann allt. Kom ju på att jag ville ha med lite bilder också. Och då blir jag så less när man inte kan ladda upp dom samtidigt som man skriver inlägget. Nej nej utan då ska man måsta tjorva och gå bort från inlägget å då hade ju jag kopierat all min text men såklart under tiden jag laddade bilder var det ju nåt annat jag gick å kopierade :b ååååh! Borde det inte finnas en bättre lösning på uppladningen av bilder så man slipper klanta till sig på det där sättet? Är iaf enormt irriterrande och det händer ofta.


Aja men iaf, nu lessnade jag nåt sånt enormt på bloggagratis.se. går som sagt i bloggbytartankar ;P Så får sätta mig ner senare å försöka minnas alla rader jag skrev tidigare. Nu ska jag på teparty hos Sara. Heej så länge!


Av Ida Lund - 11 juli 2008 17:03


Dagens humör: Glad och inte alls uttråkad :) men lite irriterad över att jag å Sara bara hann ligga 5 minuter i solariet sen slogs det av för att dom skulle stänga (fel att säga direkt att vi inte skulle hinna sola)

Dagens mående: Det är bra, kanske en aning trött

Dagens borde: Damsuga rummet, men går ju ej eftersom Robin sover

Dagens frisyr: Inte alls så fräscht just nu, men är påväg till duschen så

Dagens klädsel: Mörka baggyjeans, vit linne med min turkosa ekonomi t-shirt ovanpå

Dagens planer: Umgås med tjejorna senare ikväll, glida lite bil å så

Dagens vill ha: Nyklippt hår! Men snart så har jag det.

Dagens längtan: Efter min älskade vän Sandra

Dagens beroende: Inget faktiskt

Dagens tråkigaste: Det där med solningen..

Dagens tidning: Ingen tidning idag inte

Dagens låt: Lady Gaga Feat. Colby O´Donis & Akon - Just Dance (vår nya låt som vi kommer sjunga sönder i bilen ;D)


Av Ida Lund - 10 juli 2008 23:55


Jahaoo då var denna vecka också snart förbipasserad och helgen står på tur, hääärligt. Hittills verkar det inte som nå jobb för min del, men man kan ju alltid hoppas. Har iaf hunnit lägga upp lite planer inför helgen. På bl.a lördag verkar det bli grillning borta hos Sarkan.. med Otte, Johanna och självaste Sara då och maybe Pimmo. Kan ju bli trevlans :) och lite bärs skulle ju då inte sitta fel i kistan skulle jag tro, eller vad säger ni? ;D Man får ju hoppas på väder, men det är kanske inget å förvänta sig. Kul iaf att umgås med alla tjejor igen, det har ju inte blitt av på sistone ; / huhu. Men snart hörreni ni då är ju vi exakt ALLA, hela ligan samlade tillochmed :D om 2 veckor och 2 dar då Sandysen kommer, det blir grejer det. Och imorn fredag ska vi nog ta oss en glidarrunda med Clion. Ja tyvärr lilla owo du har faktiskt blivit ersatt men var inte ledsen för det lille gulliga röda bilen ;b


Det ska iaf bli hur kul som helst att få umgås lite med tjejkompisar!! Förstår inte varför det blitt så här men det är väl då för att jag vart i Gränges för det mesta å då är det ju inte så lätt kanske. Har ju hur booring och tristess som helst nu om dagarna här i äckel giron.. uscha så less jag är på att inte göra nåt typ!! Idag följde jag tillochmed min syster på hennes jobb i brist på annat, ja då har man fan tråkigt om man jobbar gratis. Dagens hit var iaf filmen jag å Emma såg nyss, White Chicks, den var ju fan svinkul. Så lite kul har man ju haft idag, men fan så ändring det ska bli på detta, nu jeeeefflar anamma! Ska försöka att inte ha en lugn stund ihelg! ;D


Nu iaf så försöker min syster få med mig på en promenad, men jag har just kokat te så ska ta å dricka det. Sen så är jag lite för trött för en prompis idag eftersom jag tvingades kliva upp redan kl 7 vilket jag inte gjort sen ja jag vet inte ens när sist ;p Men det gick ganska galant att stiga upp i morse faktiskt, men efter jobbet var man ju tvungen att ta sig en liten tupplur.


Ha en bra helg gott folks! Gonatt på er!


Av Ida Lund - 10 juli 2008 23:53


Du kommer från: Kiruna


Du heter: Ida


Ditt smeknamn: Idus, Idy, Tooni, Ajren, Hobbo :D


Hur gammal är du: 19


När fyller du år: 18 december


Om fem månader: och 8 dagar blir jag 20 bast ;D


Du samlar på: inget vad jag vet


Gröna eller röda äpplen: gröna


Vem ringer du när du är arg/ledsen: det beror på men kanske min mami


Gillar du golf: lite kanske, iaf på Wii :D


Vilken tid gick du upp idag: 07.00


Har du sovit i din egen säng inatt: jeoo


Har du strumpor på dig nu: yesbox


Hur svarar du i telefon: hallå eller Ida (beror ju på)


Vad ska du göra ikväll: inte mkt mer, dricka te sen sova


Vad ska du göra imorgon: umgås med flicksen


Var vill du bo när du blir stor: jag vet inte riktigt, Sundsvall såklart

menmen..


Är det okej att gråta: ja absolut!


När grät du senast: i förrförrgår eller nåt i den stilen


Vilken årstid tycker du bäst om: sommaren


Laddar du ner musik och film från Internet: nej, ber nån annan göra det


Vad skulle du göra om du vann en miljon: en massor, handla ;D


Bär du glasögon eller linser: inget av det


Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: ibland


När går du upp ur sängen en helgmorgon: bruka sova så länge jag kan


Har du piercing: jaa


Vill du gifta dig: ja nångång säkert


Vill du ha barn: jodå det vill jag


Solar du ofta: ibland ofta ibland nästan aldrig det är i perioder


Är du bra på att laga mat: litegrann vill jag påstå ;p


Gillar du att dansa: ja som fan att jag gör


Är du flygrädd: nejdå inte det minsta


Hur vig är du: som ett kylskåp


Vad dricker du helst när du är törstig: vatten


Vilken är din favoritglass: twister


Tror du på ett liv efter döden: nej inte det inte


Tycker du om sushi: ne urgeeel, blä det är groteskt äckligt


Vad äter du helst när du ser på film: popcorn


Bor dina föräldrar tillsammans: nope


Har du tandläkarskräck: nix pix


Är du morgon- eller kvällsmänniska: helt klart kvällsmänniska


Vilken ögonfärg har du: blåa


Vilka hårfärger har du haft: blont, brunt, rött m.m


Har du någon gång gråtit dej till sömns: jo det har jag


Biter du på naglarna: jo allt för mkt också


Är du beroende av något: socker säkert


Röker du: det händer väll


Hur ofta tränar/motionerar du: aldrig?


Senaste låt du hörde: e-type - last day alive


Vad gör du på helgerna: tar det lugnt


Brukar du bädda sängen: inte alltid, men försöker göra det varje dag


Hur många timmar sover du på en natt: har blitt många på sistone, minst 9


Senaste bok: kommer inte ihåg vad den hette


Har du kysst någon under den senaste veckan: jadå, Robin <3


Vad var det senaste du sa: nej


Önskar du att du bodde någon annanstans: ja det gör jag


Vem kramade du senast: Robin


Saknar du någon nu: JAAA, min Sandra som fan och mamma litegranna


Hur många lampor har du i ditt rum: 3


Vem ringde dig senast: Sandra


Allergisk mot: kiwi, äpplen, nötter, pälsdjur, pollen, mögel, björk ja osv..


Var du glad igår: tror jag var på samma humör som idag, bara less typ


Vad är din favoritfärg: grön, svart


Sminkar du dig: inte så ofta


Hur ser ditt rum ut: 3 gråa väggar och en svart fondvägg, inte så stort


Känner du dig: trött och less


Känner du någon som har begått självmord: njaae långt bort bekant bara


Har du somnat i skolan någon gång: joo


Tror du på gud: neej


Av Ida Lund - 9 juli 2008 23:20


Min älskling bara sover och sover och vad får jag göra.. nada panada. Finns då inget att göra. Pappa sover, Emil är hos nån kompis och syster min är spårlöst försvunnen, ingen aning om vart hon kan va faktiskt och telaren hennes är at home. Om ändå Sandra kunde befinna sig på Kyrkogatan 39 nu så skulle jag vara jätteglaaa ;D Jag vill ha en kompis nu!!! Åååh så trist jag har det nu, buhuuuu. Kikat en massa Alias avsnitt men tillslut tröttnar man ju på det också. Godissugen som f-a-n, men nej ni jag ska inte gå ner mot Statoil, jag ska kunna motstå frestelsen : ) Hade verkligen velat kunna somna redan nu eftersom jag ska upp tidigt imorn, men det går nog inte riktigt än.. men om en timma så kanske. Just nu vill jag då att min älskade syster kommer hem så jag kan dricka te och snacka skit med henne.


Ajaaa, god natt!

Ovido - Quiz & Flashcards