Alla inlägg under november 2008

Av Ida Lund - 27 november 2008 12:40


Jepp då var det ju dags att fara till Sandysen i Sundsvall igen och träffa hela ligan :D Ska bli jätteskojs å träffa alla igen. Emma, Otte och Sara är typ i Luleå med bussen nu och mitt tåg mot Sundsvall går 17.18. Så ska bara käka frukost, vilket jag gör nu sen sätta igång med packningen och sådant. Robin åker också bort i helg.. till hans farmor i Särna.


Igår fyllde Sara 18 år. Ytterligare grattis grattis till henne! Nu kan vi äntligen gå på krogen tillsammans hela bunten, vilket sker i helg ;D

Av Ida Lund - 22 november 2008 22:57


Jag är alltid sjuk tycker jag. Och om jag inte är sjuk så är det nån allergi eller nåt. Alltid snuvig i näsan iaf, jobbigt värre. Nu är jag förkyld.. har vart seg och haft huvudvärk i några dar så förstod att det skulle bli nåt. Kul, lagom till helgen. Men men så äre. Ligger iaf på soffan nu å kikar på tv, men det är inget bra så ska sova snart tror jag. Robin är hos Nickoooolas.


Kan det inte bli vinter nu. Okej det är snö på backen, men jag vill ha ännu mera vinter. Mer snö tack och kallare kan det också gärna få va ;p På det sättet saknar jag faktiskt Kiruna, där är det då iaf riktig vinter och tacka det vettja.


Imoorn blire städa. Städade lite idag också, eller ja i köket plus tvättat 3 maskiner. Men imorn blire städning av resten av placet. Blä trivs inte i ostädat.. men ändå blir det lika mkt stök på en gång. Förstår ickeeeet...


Ne nu bädden tror jag nog, skööönt värre. Natti natti


Av Ida Lund - 22 november 2008 00:57


Trore eller ej men jag har jobbat nu : ) Woho! 3 hela dagar i rad. På Nya Hembageriet i Ludvika. Står i kassan och serverar kunder hjälper till med bakandet osv. Rätt skojs, men iaf svinskönt att jobba lite. Jobbar hittills bara lite extra när det behövs, så lär väl ändå försöka fixa nåt annat jobb som ger mig heltid ungefär. Har vart riktigt tidiga mornar på sistone. Allra helst idag, klev upp 04.00 fyyyfan säger jag då bara ;S för skulle börja halv 6 å det tar ju ett tag att köra in till stan. Men nu har jag iaf ett jobb ;D


Annars sker inte mkt, har bara slöat och tagit det lugnt på sistone. Och inte ägnat mycket tid till datorn alls. Jobbigt med datorn ibland.


Ser inge najs ut i lägenheten, massa disk och allmänt stökigt, må städa imorn. Och tvätta kläder, inte så skojs men må göras hur som helst.


Nyss var vi hos Jonny och kikade på film med han och Nicklas. The Happening hette filmen, vilken inte var så bra men gick att se på iaf. Så bjussade vi på kladdkaka, fiiifan vilken mumma kladdkaka det vart också, där lyckades jag och älsklingen jätte bra : ) Och den måste vi tydligen bjuda på fler gånger.


Sundsvall nästa helg då, roligt ska det bli helt klart. Träffa alla tjejorna och så. Men lite drygt också, a little bit pank skrutt så det känns inte så bra.. plus att det är massa födelsedagar hit å dit sen jul snart och sånt. Huuuvva.


Bara shiiit på tv nu. Går och sover istället. Så får det nog bli. Har ju som trots allt vart vaken nu i 21 timmar minus 1,5 h när jag tog en lutare after woooork.


Herrårårårårårå!


Av Ida Lund - 11 november 2008 16:00


Nu har jag vart borta väldigt länge från datorn, men det har bara vart skönt.


Igår var jag och sökte en del jobb. På fler matbutiker. Hoppas verkligen att dom behöver folk snart, att dom behöver mig rättare sagt ;p Pissigt tråkigt att vara arbetslös. Bara gå omkring och sega hela dagarna och inte få nå pengar. Men nu har Robin slut på sitt jobb så är iaf inte hemma själv längre om dagarna och det är ju very nice.


I lördags fyllde mina pluttis syskon 18 år, hihi grattis grattis till dom : ) Och nu är det ju inte allt för länge kvar tills jag blir 20, kul i jul.


Snart äre Sundsvall igen. Men denna gång med hela ligan samlade, kommer bli hur kul som helst ;D Längtar! Bara drygt 2 veckor kvar nu.


Imorn är en bra dag. Då släpps nämligen Desperate Housewives säsong 4. Men har redan bokat den så om nåra dar kommer den hem i brevlådan tjohoo vad kul.


I have headache, må gå å lägga mig på soffan och dricka cola : )


Återkommer, nåååångång. Adios amigos.


Av Ida Lund - 2 november 2008 15:02


Då var man i Sundsvall då, eller kom i går. Först käkade vi middag. Sandra lagade chicken nuggets med ris och salsa och currysås, det var hur gott som helst. Sen vare partytime så vi satte igång och fixade oss och börja dricka. Först var det bara jag & Sandra som skulle ut, men sen slutade det med att det kom lite folk. Så bar det iväg till Stadshuset. Var riktigt skoj faktiskt. En massa dansande hela kvällen. Sen slutade det med en kebabtallrik ;p



Och idag mår jag toppen tror det eller ej ;D Fy fasen så skönt att inte vara bakis. Det var då länge sen kan jag lova. Vet inte hur jag lyckades riktigt för har ju på senaste tid blivit bakis varenda gång för minsta lilla men men.


Är svin sugen på typ nån brie ost : ) Måste fa iväg och köpa lite sånt gottigottgott till kvällen. Sen är jag också sugen på fläskfilé och bearnaisesås. Kanske tillochmed orkar tillaga det idag.


Imorn ska jag förbi på IKEA en vända. Köpa typ galjer endast, eller lite mer säkerligen ;p Sen åker jag nog hem tidigt, väldigt tidigt på tisdag morgon, senast kl 07 : ) Så kommer nog jag och älsklingen hem ungefär samtidigt skulle jag tro.


Ne nu ska jag se till och få lite mer liv i Sandysen ;p hihi och hitta på någet.


Heeejejs

Ovido - Quiz & Flashcards