Alla inlägg under oktober 2008

Av Ida Lund - 31 oktober 2008 23:27


Japp, det blev att åka till Sandra gumman i Sundsvall : ) Far i morgon bitti, eller ja, jag ska försöka vara iväg innan 12 iaf. Ska köra hur försiktigt som helst. Efter alla varningar om blixthalka osv. Huvvaaa.


Sen blir det även utgång imorn. Ser riktigt framemot det, var länge sedan man festade med Sandysen. Spännande också att se hur partylivet i Sundsvall är.


Har kommit en massa snö här i berge. Började redan igår vid kvällskvisten. Verkar faktiskt som om det kommer stanna kvar, hoppas det, men man vet ju aldrig med vädret.. är ju inte direkt kallt så. Var rätt mysigt med snö iaf :)



Nej nu har jag inte mycket mer å säga. Eller snarare, jag orkar inte. Ska börja hoppa i säng snart. Men kan visa hur målningen och tapetseringen i vardagsrummet blev. Har dock inte hängt upp gardinerna ännu ;p


         


Nu god natt på er!


Av Ida Lund - 30 oktober 2008 11:27


Eller det kanske inte är morgon längre. Men god förmiddag då eller nåt.


Vaknade efter 10 av att Robin ringde, inte lite död jag var. Fick knappt upp ögonen och var alldeles hes. Sen låg jag och drog mig bra länge, sköönes ;p


Svin dimmigt ute, hujjaa och 1 hel plusgrad. Nu är verkligen vintern påväg. Vill ha sommar igen! Då får jag vänta länge, I knooow. Först ska det vara vinter, vår och så. Avis på min bror som är i Turkiet nu. Hoppas verkligen det blir en någorlunda okej vinter här nere. Ingen slask och djävulskap, då dör jag ju. Men det är väl säkert så det kommer att vara. Hoppas på det bästa, förvänta sig det värsta.


Nu ska jag dricka en big cup of tea. Mumseliglufs.


Sakna bobbin : (    Bara 5 dagar kvar, fyfan i mig!


What to do this weekend? Have no idea. Det återstår att se vad som sker.


Av Ida Lund - 30 oktober 2008 11:17


ALLA KIRUNABOR SKA GÖRA!


Du har varit i/på:


[x] Vita scenen
[x] Kupolen
[x] Lompis grillen
[x] Gallerian
[x] Lappkonsum
[x] Luossakonsum
[x] Trädgårdskonsum
[x] Sporthallen
[x] Lombia
[x] Industriområdet
[x] Åkaregatan
[x] Matto
= 12


Skolor du har varit på:


[x] Högalidskolan
[x] Bolagskolan
[x] Lomboloskolan
[x] Luossaskolan
[x] Triangelskolan
[  ] Friluftskolan vargen
[x] Hjampis
= 6


Du har:


[x] köpt cigg från godisgruvan
[  ] badat i fontänen vid scandic
[x] sett en riktig same
[x] ätit pizza i valentionokällaren
[  ] hängt utanför uh
[x] åkt i backen
[  ] varit på kyrktaket
[x] handlat på statoil efter 12 på natten
[x] hängt i tuolla
[x] gått runt lompissjön
[x] har en bild som du har fotat själv på kyrkan
[x] åkt tåg från tågstation
[x] badat i utebadet
[x] åkt raggen runt stan
[x] varit på loussatoppen
[x] handlat från ö&b
[  ] hängt på Ica taket i lompis
[x] kollat hockey på lombia
= 14


totalt: 32


1-11 Är du fet och lat? Du går ju aldrig utanför dörrarna, du måste verkligen hata kiruna så lite som du har sett!
12-21 Du har missat mycke! how about gå ut och röra sig lite till?
22-32 Lilla människa, ungefär alla vet vem du är och dom som inte vet förtjänar de inte heller, COOLING!
33-37 Kirunabo från topp till tå! och så har du kirunakartan i hjärnan. De gillar vi!


Av Ida Lund - 29 oktober 2008 21:15


Ett tag sen sist då. Har vart very busy de senaste dagarna. I fredags kom ju iaf Robin hem. Kommer dock inte ihåg vad vi gjorde den dagen, men säkert inget speciellt =) Men på lördag morgon stack vi iaf till Sågmyra med Niklas för lite shopping, eller var Robin som skulle handla klädor. Dock fanns det nada bra på det där Lager 157.. så vi gick helt tomhänta där ifrån. Fikade bara : ) Så vi åkte till Borlänge och shoppade på kupolen istället. Där hittade dom iaf grejs, men jag kollade inte ens på nåt eftersom I have no money :b


Sen på lördagskvällen var det party time. Vi var hemma hos oss, det kom lite folk och det var allmänt trevligt. Det bästa av allt var att jag inte ens var bakis på söndagen, hur great som helst. Bara lite seg förstås..


Så kom Robin på en fix idé. Han hade tydligen överskott energi. Så ja vad gjorde vi. Jo vi for iväg och inhandlade färg å tapeter och det ena och det andra. Så satte vi igång med att måla tvrummet. 3 gråa väggar. Sen i måndags smällde vi upp en tapet på den 4de väggen. Svart med silvriga flowers : ) Blev mkt nice må jag säga.


Sen senare på måndagen drog Bobbin iväg på jobb : ( inte kul! Men det värstaste av allt.. denna gång blir han inte borta i bara 4-5 dar, utan i över en vecka. Hur i helsikkes ska jag klara mig, huhu. Boooring.


Halloween i helger, höhö. Har stor lust att fara till Sandysen i Sundsvall.


Today har jag knappt vart hemma. Stack innan 12 tiden och kom hem vid 19 tiden. Har bland annat bytt till vinterdäck på både Bmwn och Seaten.. eller jag å jag, Jonny böt höhö ;P Det tog ett tag, för det vart nå tjorv med Bmwn. Sen var vi förbi hos Marlene och drack kaffe och snackade. Sen åkte jag in till Ludvika och skulle tvätta bilen på Statoil. Var inte det enklaste, var tvungen å be om hjälp. Men det visade sig att jag inte hade kört bilen tillräckligt långt fram. Sen blev det ju knappt rent ;S Eller lerstänken försvann men inte fläckarna från typ rönnbären eller vad det nu är.


Nu ska jag bara kika lite mer tv innan det är sängdags. Vaknade förresten redan 08.45 idag, tidigt värre. Helt av mig själv å allt.


Heerrrårårå


Av Ida Lund - 24 oktober 2008 11:43


Snart kommer Robin hem :D Om drygt 2 timmar eller nåt, hoppas det iaf. Jag har faktiskt nyss klivit upp. Råkade sova ända till kl 11 idag. Nu har jag bara hunnit vika in rentvätten och ska nu bränna cd-skivor som aldrig vart av igår.


Imöööörn är det Stopet här. Kanske att vi går, får se. Blir nog så.. Jonny hade lust och Patricia har bjudit in oss på fest så det slutar nog i det också ;D


Annars då.. vette tusan. Skönt med fredag och helg, men framförallt att älsklingen kommer hem : ) Ha en bra helg hörni, heeeerrå!

Av Ida Lund - 23 oktober 2008 10:46


Goddag. Sovit länge i natt, hela 10 timmar. Det var nice.


Idag ska jag köra en till avfärgning på det där förbannade morotsfärgade håret, i hopp om att det nu kanske kan bli liiite blont iaf. Sen plocka och färga ögonbrynen och så måla naglarna med ett nytt nagellack jag köpte här om dagen. Blir en liten skönehetsmorgon faktiskt höhö ;D


Sen blir det att damsuga och tvätta den sista maskinen. Sen vet jag inget mer.. Jo bränna några nya cd-skivor till bilen också. Äntligen har jag fått ihop tillräckligt med låtar. Är apless på all annan musik.


Sayounara!

Av Ida Lund - 22 oktober 2008 22:58


Då var onsdan också förbi och idag har jag gjort precis ingenting. Fyfan så trist det har vart. Bara suttit vid datorn o möglat, kikat tv och lyckats tvättat 2 maskiner. Imorn återstår en till maskin och så lite damsugning men sen vet jag inget mer jag kan göra. Gud ändå, I need a job.


Såg generation fett nyss och jag kan bara säga en sak, USCHA! Hur fan kan man låta det gå så där långt? Och sen ännu värre.. när det gått så långt så fortsätter man?! Nee fyfarao. Men det är ju nåt fel på det där landet. När man får friterad kyckling och strips i skolan liksom ;S ajaaa nog om det.


Ska gå och lägga mig snart. Skönt å lägga sig lite tidigare. Hoppas bara jag inte drömmer nån mardröm i natt också. Sen imorn äre torsdag, en dag till att stå ut med. Sen ganska tidigt på fredag kommer älsklingen hem hihi läängtar.


Hahaha! Jag kan räkna till 10, kanske tillochmed till 100 på japanska. Lite coolt det ju ;D Lärde mig det nyss över msn av en viss person.


Godnatti

Av Ida Lund - 22 oktober 2008 09:48


Oh skönt att vakna så här tidigt alldeles av sig själv, kl 9 på pricken. Dock vaknade jag 4 i morse och var livrädd. Drömde nämligen att jag och syster skulle bli mördade. Sen vart jag än kollade i rummet stod det människor runt om mig ;S Plus att det blåste så in i helvete gjorde inte saken bättre. Var bara att gömma sig under täcket och försöka somna om vilket inte var det lättaste. Ne hoffa hatar mardrömmar! Har drömt för många såna på sistone och av nån anledning bara när jag sover själv. Kom hem nu älskling!


Kikar tv nu, bara shiiiit som vanligt så här på morgonkvisten. Äter lite chirre sen igår, icke bra borde göra frulle direkt istället. MMmmm hårdmacka med ägg på och obooy mmmmumma. Eller så tar jag lite cola nu också  ;p höhö


Idag ska jag göra ja jag vet inte vad jag ska göra. Har umgås-abstinens, måste helt enkelt umgås med någon idag. Annars pallar man ju inte veckan ut om man ska ensamvarga sig ;b Idag, imorn sen fredag kommer min Bobbin : )


Ha en bra onsdag! Hej å hå stå på tå!


Ovido - Quiz & Flashcards