Alla inlägg under maj 2008

Av Ida Lund - 26 maj 2008 12:50


Tre saker du har på dig:
- Mobil
- Börsen
- Kläder :)


Tre av dina favoritlåtar just nu:
- Flo Rida Feat. T-Pain - Low
- Oh Laura - Killer On The Road
- Cherish Feat. Yung Joc - Killa


Tre sanningar om dig:
- Soffpotatis
- Positiv
- 167 cm lång


Tre av dina intressen:
- Umgås
- Film
- Resa


Tre saker du verkligen vill ha:
- Ny mobiltelefon
- Ny dator
- Sommar!


Tre saker som skrämmer dig:
- Vad jag ska jobba med i framtiden
- ?

- ?


Av Ida Lund - 26 maj 2008 12:12


Denna vecka börjar ju då inte direkt på bästa sätt. Snö, snö och åter lite mer snö. Eller det är typ hagel som smattrar mot fönstret ;S Huvva uscha kan ju inte bli tråkigare än så här.. snart till och med juni och det verkar aldrig vilja sluta falla ner snö över Kiruna. Men men.. här är ingenting omöjligt verkar det som, man blir ju inte förvånad precis om det skulle komma snö mitt i sommaren heller. Så det är bara att stå ut med denna skit om man nu vill bo här i Kiruna helt enkelt :b Jag kan ju iaf glädjas åt att jag åker tillbaka till Grängesberg rätt snart, kring 4-5 juni och nu om prick två veckor är det Grekland som gäller :D Hur nice som helst !


Idag sker i alla fall inte särskilt mycket för Idas del. Sitter nu och dricker te och ska strax efter det gå upp mot badhuset för att sola. Sen är det bara att räkna ner timmarna så ska jag å hämta Robin 23.20 från flyget, yippie yey! :)


Igår var det ju som sagt filmtime med tjejorna. Vi såg filmen "Love and other disasters". Den var ju si så där.. inget man vill se igen men det gick ju iaf att kika klart. I början var filmen totalt kass, verkligen ingenting hände det var hur segt som helst, så då hade man ju funderingar på att ge upp. Men sen kanske i mitten av filmen började det hända lite grejor iaf. Men den var då ingen hit!


Jag är i behov att se nån serie nu känner jag. Det är ett sånt jävla bra tidsfördriv, speciellt dagar som denna. Måste beställa nåt nytt nu.. drömde till och med i natt att jag fick hem 3 nya boxar i brevlådan, skulle ju inte va helt fel om det nu var så ;D


Nej nu dricka upp teet sen knata iväg och steka sig lite i solariet : ) Ha en bra vecka hörni, vi hörs! Ciao!


Av Ida Lund - 25 maj 2008 18:54


Tar tillbaka litegranna det där om att jag inte var bakis.. den kom bara lite senare ;p snurrigt och huvudvärk menmen man har bara sig själv att skylla på. Maten gjorde i alla fall susen, pappas potatismos och renskav, svinjävla gott vare! Sen nu ska jag duscha så blir nog formen ytterligare förbättrad : )


Uuuäähh den där människan.. den kommer då aldrig börja förstå hur man ska bete sig mot folk över huvud taget och kommer aldrig nånsin göra det heller. Har du inte lärt dig för länge sen av dina misstag kommer du aldrig göra det heller. Eller du kanske inte tycker att det är du som har gjort fel? Vad vet jag.. för det fortsätter i alla fall i samma visa vet jag. Ajaaa nog om det här man blir bara uuuuuääähh less och mer äcklad av att tänka på den där. Men snälla du, var inte så trevlig mot mig tack för jag vill inte prata med dig ! !


Snart ska jag trycka i mig ostbågar och hälla i mig massa läsk, nåt onyttigt måste man alltid förtära dagenefter ;p Så e det bara. Sen blire movie med tjejorna, bara allmänt lugnt, skönt som fan! Hejsvejs!


Av Ida Lund - 25 maj 2008 12:40


Gårdagen blev inte riktigt som jag tänkt mig. Vi beställde mat från Kina, det var svinigt gott, stekta nudlar och biff med bambuskott, smaskens vill ha det nu också. Sen så började vi ju kika ESC och den var väl sådär, massa skumma bidrag som vanligt och massa totalt kassa men men.. Sen så försökte jag bli övertalad att gå ut och jag har haft lust att gå ut hela gårdagen också för den delen, så jag kunde inte stå emot frestelsen så då bestämde jag mig kl 22.45 att jag hakar på ;P det var bara snabbt att springa hem å byta om å fixa sig lite.. hade ju inte ens nåt att dricka men det löste sig visst :) sen så drog jag dit vart David, Duffen och Ante var, så satt vi bara å drack lite sen bar det av till Ferrum. Riktigt kul var det faktiskt, var mycket folk också och många man kände. Så det var en lyckad impulssupning igår med andra ord. Nu känner jag mig inte bakis men lite seg å trött för att jag somnade först 5 i morse, så har inte sovit speciellt länge. Hungrig som fasen är jag, så ska nog slänga i mig nåt käk och sen hoppa in i duschen. Sen blir det bara herrans lugnt denna söndagen. Blir kanske ikväll att vi fullföljer vår tjejkväll å kanske kikar en film och käkar snaaaask :) jag tycker då det men vi får se vi får se..


Wohoooo äntligen snart slut på helgen och imorn kommer bobbin hit, roligt värre!


H a   e n   b r a   d a g   a l l i h o p a !


Av Ida Lund - 24 maj 2008 16:26


Vad är klockan just nu? 16.27


När gick du upp ur sängen i morse? 11.30


Vad har du ätit idag? En rensteksröra-baguett på Brända Tomten, sen tårta hos mamma


Vad har du på dig just nu? Svarta strumpbyxor, svart linne, jeanskjol och en svart-vit-randig tröja


Har du städat på ditt rum? Nej verkligen inte, ligger kläder precis överallt och mitt bord + databord är fullt med grejer.. ska städa snart!!


Dagens händelser? Ska kanske röja upp i mitt rum litegrann, senare ska jag umgås med tjejorna, vi ska beställa mat från Kina, kika ESC och mysa


Vad gjorde du igår? En massa, promenerade, solade, umgicks med mormor, var ute å körde bil med Emma, Sara och Otte, typ det


Vilken film såg du senast? Minns inte riktigt, men var nog Irene Huss - Nattrond


Den bästa filmen? Vette fan, finns så många himlans bra


Hur många fingrar har du? 10 som tur är


Flyter golfbollar? Kanske, kanske inte


Var är du just nu? Hemma i mitt rum


Är det någon annan i rummet? Nej bara lilla jag


Hur många signaler går det innan du svarar? Hur ska jag veta??


Skiter du ibland i att svara? Japp det händer


Har du en bokhylla? Nej


Vilken årstid är bäst? Sommaren


Vilken dag är bäst? Fredagar tror jag nog


Vad händer i sommar? Åker till Grekland med Robin och fler, ska på Kiruna festivalen, kommer vara i Grängesberg, ska väl jobba osv..


Vad såg du senast på tv? Oprah kanske?


Favorit program? Desperate housewives, lyxfällan, andra avenyn..


Vad köpte du senast? En liten påse med ostbågar


Skall du köpa nåt särskilt inför sommaren? Neej det vet jag inte riktigt


Veckans roligaste? Att få träffa min familj igen


Veckans tråkigaste? Att Robin åkte till Danmark igen


Veckans dummaste? Ingen aning


Ris, pasta eller potatis? Pasta och pottis helst


Hus eller lägenhet? Hus


Vara ihop eller singel? Vara ihop


Skid- eller solsemester? Solsemester, är inte så mkt för att skidra


Dusch eller badkar? Dusch


Pussar eller kramar? Både och


Vill du ha en snigel på ögat? Nejdu


Tom Cruise är? Inte snygg


Vem är den bästa rapparen? Jadu det vet jag inte


Tycker du det är skoj att svara på frågor? Ja ganska kul äre väl


Hur mår du? Bara bra


Vad är klockan nu? 16.36


Av Ida Lund - 24 maj 2008 00:00


Precis kommit hem efter att ha vart och glidit bil med tjejorna. Sara, Emma och Ottilia alltså. Vi fick låna Sara å deras v70, rätt nice när det är automat.. så slipper man tänka så mkt och kan käka och dricka massa samtidigt :D Var faktiskt också en av dom roligaste gångerna man vart ute å glidit bil här i Kiruna.. typ massa folks som gick omkring, massa bilar ute och verkade vara mkt folks som skulle partaja. Sen var dock polisen ute och skjöt med laserpistol men eftersom jag kör efter hastighetsbegränsningarna var det helt lugnt för min del :)


Imorn (eller faktiskt redan idag) fyller min mor år, sedan är det ju morsdag dan efter.. men inte har jag nån present, kanske borde fixa en blandad födelsedags och morsdags present imorn då. Den som lever får se. Men hälsa på henne kan man ju iaf försöka göra hoho. Sen på kvällen imorn blir det en tjejkväll igen. Jag, Emma, Otte och Sara ska laga/beställa lite käk och äta godis och kika på ESC.. blir myyspyysigt. Jag tkr vi ska vara hos Sara :) går du med på det Sarkan ?


Sköönt väder som fan har det varit idag ju..för att vara Kiruna dåååådåå. Man blir på en gång på mycket bättre humör när solen lyser och sånt. Hoppas det fortsätter i den här stilen. Fan det har ju knappt bildats knoppar på träden och det är så grått och trist som det bara kan bli här i stan nu :S booring booring juh. Sen åt vi på Annis grill idag medan Otte jobbade där.. uuuuh blev alldeles proppmätt bläääsh.


Var ju och solade idag.. och denna gång valde jag iaf ett bra solarie ;P brände mig lite på bröstet som vanligt höhö.. ska nog pressa lite på söndag också.. jag kan ju inte komma till Grekland helt blekfis ;P men men blekfis är man ju alltid och sen när man gör ett tappert försök att få lite färg så slutar det bara i räka! Huvva.


Ne nu ni ska jag typ kika på en film, men vilken är ju frågan. Får se får se.. sedan blir det krama kudden, mohihi. Natti natti.


Av Ida Lund - 23 maj 2008 16:01


Friiidaaay today, tycker om fredagarna. Kom just hem efter att ha vart på en rätt seriös promenad eller iof två prommisar blev det. Först knatade jag mega fort i 40 minuter och gick till mor för att hälsa på mormor. Vi tog en liten lutare å så tvingade jag mommsi att massera mina fossingar :b sen kunde jag vara snäll att gå på Konsum och hjälpa henne å handla. Där träffade jag chef Jörgen som hört att jag hållt hus söderut :) sen gick vi hem igen å jag började knata hemåt hit. Riktigt varmt att promenera ute i solen, fööör varmt, eller hade nog för mycket kläder.


Nu sitter jag här å funderar på om jag ska gå å sola med detsamma eller senare.. kanske lika å göra det nu när jag ändå är i farten. Sedan blire slökväll i kväll.. skulle jag tro. Svin sugen på statoil godis men nej fan heller att jag ska gå dit, jag ska hålla den där strejken å inte besöka nå mack 23-26 maj, sådeså ;p så det får bli nån tjogga ifall jag vill ha karki. Ne nu ska jag skjutsa Emma å Sara nånstans sen efter det tar jag solningen.


Bara en helg kvar nu, sen så kommer Robin hit till mig <3

Hejdå och ha en trevlig helg!

Av Ida Lund - 22 maj 2008 22:09


Ganska tristess fast ändå inte. Efter en hel dag med mommo blev jag både lite less å trött å fick tristess. For hit hem, satt å börja göra ingenting. Eller jo jag for å solade, utan resultat, jävla skit solarium där på badis.. den tar jag aldrig igen. Ska imorn också å sola. Aja men efter solningen kom min tristess. Kändes som om jag inte hade nåt alls å göra och inte kunde jag komma på nåt att göra heller.. men sen fanns där typ 174 grejer framför mig. Nu har jag istället för många förslag så får ta det imorn. Sitter iaf nu med färg i håret som alldeles snart på minuten ska tvättas bort. Sen blir det ännu mer utseendefixande ;P plocka å färga ögonbrynen nämligen. Sen klistra foton i mitt fina album. Ne nu rusa ner till duschen innan håret lossnar.


Tjaaao.


Ovido - Quiz & Flashcards