Alla inlägg under mars 2008

Av Ida Lund - 30 mars 2008 22:37


Idag är det ett år sedan vår älskade farmor gick bort. Saknar min

lilla gulliga farmor otroligt mycket, tänker på dig, vila i frid! <3

Av Ida Lund - 30 mars 2008 22:04


Kom rätt nyss hem från jobbet efter att ha jobbat 10 timmar, det gick som på räls, tiden bara rusade förbi det var ju skönt. Nu är jag ändå rätt slut så ska bara ta det lugnt och kika AA, sen blire nog bädden och inget annat. Imorn ska jag röjja upp mitt bombnedslag till rum och sen återstår det att se vad som mer sker.


Igår hyrde jag och Emma en film och käkade godis och popcorn, det var mysigt! Självaste filmen var ju inte särskilt bra, ganska rolig var den väl men ingen film i min smak direkt, Hairspray hette den för övrigt! Däremot måste jag verkligen sen filmen Hot Rod snart den verkar asrolig, hähä.


Håller på ladda upp bilder från påsken och sånt på min pixbox nu, ta en titt vettja :) Papi kom ju hem från stugan idag med vår kamera, var skojsiga bilder må jag säga.


Hola bandola nu äre Andra Avenyn som gäller och en very big cup of tea! Herrå på er!

Av Ida Lund - 29 mars 2008 16:33


Ladda upp en bild på din mobil och svara ärligt på frågorna.


1. Hur många sms har du i din inkorg ?

57


2. Vad står det i ditt översta sms och vem är det från ?

Okej.. Måste bara byta kläder

Från : Otte


3. Vad står det i ditt sms längst ner i inkorgen och vem är det från ?

Hej hej! Nu är pengarna påväg till dig. Du borde ha dom på måndag tror jag :) Kram

Från : Nathalie


4. Vad står det i ditt tredje sms uppifrån och vem är det från ?

Hej på dej snygging! Jag ska ta å sova nu men ha en skön natt och sov så gott. Måste träffa dej snart igen. Puss å kram syns på stan. Saknar dig gumman.

Från : Robin


5. Hur många sms har du i kategorin "skickat" ?

19


6. Vad står det i ditt översta, och vem är det till ?

Bra :) då ska vi träffas hela ligan idag istället!

Till : Otte


7.Vad står det i ditt nedersta och vem har du skickat det till ?

Är ju ledig fredag också.. Så kan jag icke komma på torsdag då istället efter jobbet?

Till : Sandy


8. Vad menade du med det du skrev i det nedersta sms:et ?

Jag undrade om jag kunde komma till Sandras stuga en annan dag än vad som var tänkt från början..


Ta fram din mobil och gå in på kontakter


Har du Kysst nr 7 ?

By Antte

Svar : Nej


Gillar du att vara med nr 19 ?

Emma G

Svar : Brukar inte vara med henne..


Gillar du nr 25 ?

Hanna

Svar : Känner inte henne..


Är nr 21 din bästis ?

Erika B

Svar : Nejdu


Är nr 57 en sötnos ?

Mathias H

Svar : Jo visst


Min bror/syster är nr 29 ?

Irene

svar: Nej Sandras moster däremot :p


Var du med nr 52 idag ?

Markus K

Svar : Nee


Går nr 85 i samma klass som dig ?

Sajja

Svar : Japp, vi gick i samma klass, liksom från klass 1 till studenten, lite coolt =)


Nr 33 har likadan mobil som du ?

Jens

Svar : Har haft iaf, men säkert inte längre


SMS! Ta det 33 smset och skriv det för det är säkert bra

Hehe nä fan :p jag har ingen aning jörgen sa att det var 99,9% säkert :p så vem vet.

Från : Erica S

Av Ida Lund - 29 mars 2008 12:58


Kom just hem från min Sandy efter att ha vart där å sagt hejdå till henne, hujja :'( jobbigt med alla dessa farväl hela tiden till höger å vänster. Nu har jag ingen aning om när vi kommer ses igen heller, helt sjuuuukt jobbigt. Vill så gärna åka till henne nångång i april, men det gäller ju att ha både tid å pengar. Slutar säkert med att vi inte kommer ses förrän 10 maj nångång då när vi ska åka till Robin och så se Björn Rosenström i Ludvika.. men det är aaaalldeles för långt kvar tills dess så det går icke för sig säger jag bara. Det är så svårt det här med hur jag ska få ihop alltsammens.. måste åka till Robin snarast och till Sandra med, men hur ska jag då hinna jobba? Det gör jag ju inte, faaan och inget jobb lika med inga pengar och det betyder att jag ändå inte kmr ha råd att resa nånstans och sen har jag en Greklandsresa att betala och sen om jag vill vara ledig från jobbet hela tiden så vill dom ju inte ha mig där längre osv osv, damn! Ingen lek detta.. måste på nått sätt lösa dessa dilemmor ;p få ihop allt så det funkar, göra något åt saken!!


Känner att jag saknar Sandy redan nu fast hon inte ens hunnit iväg med flyget än! Och då ska vi inte ens tala om hur mkt jag saknar min Robin! Buuuh..


Men men.. var då iaf från torsdag till fredag i Kurravaara i Sandras stuga. Det var kuligt värre och skönt som fan. Myste på med hennes systers småttingar Tova och Axel, åt god mat, drack lite vin och Irish Coffee, lirade olika kortspel, körde skoter som bara den så nu har jag en aning kramp i armarna ;p


hehe AxelAXELTOVA


Haha Axel syns knappt på första bilden efter att ha hoppat från broräcket ner i snön.. söta filurer dom där två ;D


Sandy kör skoterjag kör skoter


Supernice väder var det också, skinande sol och inte allt för kallt heller. Var riktigt skönt att vara ute iaf. Sen igår åkte vi tillbaka in till stan där vid 5 snåret.. jag gick hem men det gick åt helvete för inga av mina syskon var hemma och jag hade ingen nyckel, ajsing bajsing dära, så fick gå tillbaka till Sandra och vänta.. så det vart lite stressigt där senare eftersom Sajja skulle komma till mig kl halv 8 så skulle vi tjejor dricka lite vin å umgås. Det hela slutade ju dock i att man blev på ännu lite mer partyhumör och vi stack iväg till Svanelöv på lite fest. Väl där borta så var jag trots allt inte alls på partyhumör, sen hade man ju typ nada å dricka eftersom vi bara hade planerat för vin.. men det slutade iaf med att jag och Sajja stack hem redan där vid kanske halv 1 och dom andra tjejorna stannade kvar och öste. Men var ju skööönt att vakna pigg idag osv =)


Har typ inga som helst planer för denna dag.. får helt enkelt vänta och se vad som kan tänkas ske, men det blir väl iaf en prompis ner till coop med Emma rätt så snart och sen så kanske man borde se ikapp alla Andra Avenyn avsnitten, det har som inte blivit av. Imorn äre iaf jobb, skumt värre att vara ledig fredag o lördag sen hux flux ska man jobba sista dan på helgen, men men jag klagar icke för det pengar pengar. Sen efter imorn då är jag ledig 3 dar på rad.. sköööönt men har ju ändå inget bättre för mig, så hade ju lika gärna kunnat jobba då.


Ne nu ska jag ta och dricka lite te, det var fan länge sen sist och jag som annars är en sån temissbrukare ;b Byebye!

Av Ida Lund - 26 mars 2008 15:41


Hemma från stugan nu, eller kom i måndags dåråå, trist det var att komma hem var ju rätt najs i stugan, skönt som få. Hade lätt kunnat stanna där hela veckan ut, men nu äre jobb som gäller igen, buuuhu. För en gångs skull hade man inte långtråkigt i stugan, tvärtom tiden räckte inte riktigt till för allt vi ville göra fast vi började med saker typ direkt efter vi vaknat ;p


På fredan när vi kom fram började vi sätta igång å dricka direkt ungefär. Var jag, Emma, Otte och Sara som satt å vråla i vår stuga och körde massa kortspel men det var ändå hur kul som helst fast det bara var vi fyra. Alla vart stup i fyllan hur fort som helst. Vi drack det ena å det andra, öl, passoa, salmiaksprit, vanlig sprit osv ;b Sedan hade vi lust att fa till Kangos, men det slutade bara med att vi gick och våldgästade hos Ottes släktingars hus, där vi stod och snackade med Ottes moster Anna hela tiden.. sen sov vi, det var den supningen det! Ändå en lyckad en!


På lördagen åkte vi till Ahvenjärvi där på dagskvisten och satte oss i hyddan vid sjön för att grilla korv och chilla, bakis som vi var däckade vi nästan på Ottilias renhudar. Sedan började vi frysa och åkte därför hem till byn igen. Satt och segade ett tag i Ottes sovstuga och var godissugna som fan, men hade tyvärr inget karra. Beslöt oss därför för att göra ett tappert försök att hitta någon affär som kanske skulle råka ha öppet i nån närliggande by. Vi fick låna Ottes familys bil och så for vi till Kangos ca 3 mil bort, ack nej det var ej öppet! Däremot råkade vi rusa in på nån slags stor fest, den hade som tur var ej börjat men det var några pers där huhu vi tvärvände och åkte tillbaka till Parkalompolobyhåla. Sen vette tusan vad vi gjorde resten av kvällen, men nåt iaf.. jo jag tror jag och Emma gick till farfar och tog en bastu sen slockna man rätt tidigt den kvällen.


På söndagen så blev det ingen tur ut i buschen för det snöade med jämna mellanrum. Istället blev det att vi tolkade med tefat, kul som få och snödränkta blev vi allt. Senare på dan for vi med bilen till Pajala för att handla åt Ottes familj och även karki åt oss själv. När vi kom fram till Pajala åkte vi först till Konsum, men det var stängt där, åkte vidare till Ica dit vi kom fram exakt 17.00 men såg då att dom där jävlarna stängde just då, snacka om ooooossiiiis. Det hela slutade iaf med handling på OK och på kiosken Direkten. Vart lyckat trots allt :) När vi var påväg hem till Parka igen så kom vi på att vi lika gärna kunde besöka Saras stuga i Kurkkio eftersom den ändå ligger där efter vägen.. eller ja lite omväg vart det ju förstås. Var där på besök ett litet tag, sen när vi skulle åka vidare så tog vi vägen över älven, rätt funny att köra direkt på isen höhö. Väl hemma i byn så chillade vi på Ottes place, kollade tv och så..


På måndag skulle vi hem, men hann med en hel del.. så hade vi tillgång till både Ottes och vår skoter, så vi for iväg där vid 12 tiden med båda skotrarna till Olosjoki. Där satte vi oss i den finfina gropen på bänkarna runt elden och skulle grilla hampis, dock tog det säkert en timma innan vi fick upp en eld, mohaha bra kassa men till slut gick det iallafall. Hampisen var god som få och även den varma oboyen vi hade fixat. Efter ett slag började vi frysa och begav oss hemåt. Då kom vi på att vi skulle tolka med miniskidor. Det var lite läskigt må jag säga, rätt svårt också ;p stackarns Sarkan drog världens flupp och landa med skallen före och hennes skoterglasögon sprack lite här å där, ojoj. Sen åkte Ottilia och Sara hem till Giron, eller Sara hon åkte till hennes stuga. Jag och emma gjorde lite våfflor och packade våra grejs, sen for vi hem med Tony, fast blev jag som fick köra eftersom Tony inte riktigt var i form för bilkörning ;p Sen upptäckte vi att Emmas kamera hade blitt kvar i stugan, irriterande värre! Så det blir inte förrän på söndag när daddy kommer hem som man kan stoppa in alla bilder på pixboxen men men.. det var påsken 2008!


Sen nu har jag jobbat både igår och idag, jobb även imorn men sen blir jag ledig på fredag och lördag :D (förhoppningsvis dårå) Så imorn har jag tänkt att fa till Sandys stuga i Kurra och passa (Cooolt när man talar om trollen, min Sandra ringde just) på att umgås med min bästis. Vi åker direkt efter jag slutar jobbet imorn kl 14, sen blire att jag sover över där och på fredag åker vi hem igen, ska bli kulit.


Ikväll ska vi hela ligan träffas och så ska Sandra få både sin 19 års present och inflyttningspresent. Var ett bra tag sen vi hela ligan var samlade, trist värre! Så blir på tiden idag då :) Sen blire säkert att vi träffas på fredag igen innan Sandra far hem till Sundsvall.


Strax ska jag och Sandra åka iväg på lite ärenden hon hade ;p Ha det fint gott folk, Kramhejs!


Av Ida Lund - 19 mars 2008 20:58


Hello hello! Kom just hem efter att ha vart på vift ett bra tag.. Slutade jobbet kl 14, nötte lite dator, åkte med mamma och Emma på Coop och sånt, käkade sedan hos mor, åkte och kikade min brors fotbollsmatch som dom vann med 5-0. Pallade iof bara vara där på lombia i en halvtimma för det var förjäkla kallt ute. Sen skulle jag hem för att typ sitta här vid datorn men då hade varken jag eller Emma några nycklar så då fick jag istället följa med Emma när hon skulle jobba. Inte värst funny men ajaaaa..


Imorn jobbar jag 8-17 sen blire ledigt ända tills tisdag, ledig hela påsken med andra ord. Nice värre, men hade ju förstås vart fint att tjäna lite extra stålar. Tänkte först åka på fredag från stan, men nu blir det att jag och min syster åker redan imorn med mamma till mormor. Där är vi bara tills på fredag för då blire stugan, skojs! Lite trist att det inte vart nån Parkadans detta år, det hade ju faktiskt kunnat bli lite ös ;p En annan sugig grej är att Alko i finland inte har öppet på varken fredag eller hela helgen vafan är det för skit :p Hade ju vart perfa att besöka finko nu näre är påsk och allt, men det löser väl sig på annat sätt. Sarkan ska också följa till Parka ihelg, vad kuuuuul vi ska ha, precis som förra påsken woho. Bortsett från att den inte alls var nå kul.. men man kan ju iaf försöka ha kul nu. Ska iaf köra skoter som tusan och sen standardgrejen tolka med tefat :D hade ju gärna fått vara lite mer vårväder tycker jag, hoff slutar aldrig snöa och inte nog med det så har det blitt kallt igen.


Shitas vilket sjukt slött schema jag har.. jobbar som mest ca 26 h ena veckan, men en annan vecka endast 11, fyfan. Rätt skönt är det ju men hade ju kanske behövt jobba ännu ytterligare lite seriösare ;p Hittils trivs jag faktiskt rätt bra på nya Konsum, kanske tillochmed bättre än på förra, fast det märker jag nog sen.


På måndag fyller min gumsi 19 bast! Synd dock att man inte är hemma då, eller ja vi kommer ju hem samma dag och även Sandra kommer ju till stan då, fast frågan är ju om hon kanske far till hennes stuga direkt. Men då kan jag iaf lova att det blir en massa mysande med Sandy nästa vecka, sen när jag är ledig så kanske jag kan fara ut till hennes stuga en sväng och så. Måste iaf passa på att umgås som tusan nu när man träffas, för sen kanske det tar ett tag innan man ses igen.. aah kommer bli lite krisit för mig med allt detta resande till mina godingar där nere, räcker inte till med varken tid eller pengar :( För det känns ju som om man vill hälsa på minst i en vecka iaf. Men men..


Nee om jag kanske skulle ta och kika ett avsnitt ur Andra avenyn, ligger som kanske en cirkus 8 avsnitt efter eller nåt i den stilen, fast det går ju fort och se. Lite glass kanske man ska trycka i sig också ;D och te förstås, ohlala.


GLAD PÅSK PÅ ER ALLESAMMANS! :)


Saknar min Robin!


Kraams

Av Ida Lund - 18 mars 2008 13:05


Skulle åka upp på stan nyss och fika med syrran och mamma, så vart icke fallet.. ack nej. Jag skulle ta bilen och hämta upp henne och Emma från mors jobb. Mamma bad mig skynda lite eftersom vi var tvungna att hinna klart innan hennes lunch slutade.. Stressad som jag var brassade jag bakåt med bilen på väg ut från gården men där tog det allt stop. Backade visst lite för fort och hamnade snett och den där jävla sliriga snön gjorde så att jag gled in och fastnade i den där jävla snödrivan på kanten, haha klant! Mamma ringde och fråga vars fan jag höll hus och hörde vad som hade inträffat så hon fick komma ner till oss istället. Satt inte mkt fast men vi bara slirade och kom inte loss. Tur som vi hade kom vår granne Nilsson och hjälpte till och jag kunde köra framåt woho :) Dock så drog det ut på tiden och det sket sig med fikat, typiskt. Aja..


Sitter iaf nu och bara diggar musik och väntar tills kl 15 då jag börjar jobba. Jag och Emma ska åka iväg och handla grejer åt vår gulliga mormor som hon har beställt.. typ ajax och en damsugarborste ;p Sen ska vi försöka hinna fa upp på stan en vända så ska jag bara springa in på en affär och köpa en skitsnygg top som Emma hade, måste också ha en sådan hähä.


Snackade nyss med min kusin Emilie på msn, hon som nuförtiden bor i Grekland.. vi camade lite med varandra och det var mkt kul och få se henne :) Miss Pempiieee! Men i juni kommer vi befinna oss i samma land, de ni, dock inte ses för det..


Ne nu blire att smeta på lite smink och sen åka iväg på lite ärenden. Nu ska jag i alla fall ta det jävligt lungt när jag backar ut från gården, bäst så!


Återkommer Tjoobre!

Av Ida Lund - 17 mars 2008 15:56


Idag var första dan på mitt nya jobb.. eller nytt och nytt men det blev byte av Konsum :) Från Konsum Föraregatan till Konsum Lappgatan. Jag behövde inte ens gå på nån intervju som jag egentligen skulle ha gjort, dom bara ringde igår och sa att jag kunde börja jobba idag. Bra att jag äntligen får lite mer jobb, måste få in massa pengar nu. Vet dock inte riktigt hur det kommer se ut framöver, om det blir mycket jobb eller lite.. men mer än vad jag jobbat tidigare blir det iaf och det är bra! Sedan så vill jag inte heller jobba helt fullt ut heller eftersom man måste ju ha tid för att besöka sina kära där nere i södern, Sandy och Robin :b Men denna vecka är det iaf hittills 3 dagars till arbete.. vill hemskt gärna jobba påskhelgen också, pengar pengar! Fast allra helst vill jag ju förstås vara i stugan över helgen, men man får ju se vad det blir.


Buuuuh vet inte hur jag ska klara av att vara kvar här i Kiruna.. alldeles själv, känns det som iaf. Har ju min älskade familj här, vänner osv, men jag är ju så låångt lååångt bort från mina favvosar. Not fun! Har världens Sandy abstinens och vi får träffas om en vecka först, faaan vad det suger! Detta är inte enkelt.. men nu när jag har mina två favvosar där nere så äre nog inte så mkt att fundera över, bara och flytta snarast typ. Men vart? Vill ju till Sundsvall men men.. alltid dessa MEN! Åh jag blir så less.


Nu känner jag att jag blev alldeles trött, tror nog det blir en lutare för min del, ta igen alla missade andra avenyn avsnitten eller nåt i den stilen. Har inga mer planer för dagen actually. Hade iof behövt tvätta kläder, börjar bli tomt på favoritplaggen där i garderoben ;P såg dock att min snälla syster har kört en tvätt, wooho den flitiga unga damen. Igår när jag kom hem så hade hon storstädat hela mitt rum, renbäddat, damtorkar, allt :) Tackar tackar.


Nej nu göra annat :)


Tjarå!

Ovido - Quiz & Flashcards