Alla inlägg under december 2008

Av Ida Lund - 28 december 2008 02:11


Det är ju hemskt vad sällan jag skriver blogg nu för tiden. Men det är helt enkelt väldigt jobbigt och jag gör hellre annat än å bloggar.


Det går iaf bra på mitt jobb på bageriet, roligt som få är det också. Stå i kassa å knåda deg ;D Men synd värre är ju att jag inte jobbar destå mer.. så lär väl iaf behöva söka nåt annat jobb. Ska uppdatera mitt cv imorn.. måste göra en del ändringar. Eftersom jag dels adressändrat sen fyllt år osv.


Julen har vart väldigt bra. Var svin skoj att få träffa all släkt, familj å vänner här uppe i Kiruna, especially Emilie som man inte sett på över ett år. Har fått jättefina julklappar. Bland annat sängkläder, strykjärn, boda nova karaff, 2300 kr, underkläder, choklad m.m Sen så fyllde jag ju nyss 20 bast så då fick jag också väldigt fina grejor. Det var bl.a en symaskin, tavlor, skålar, tallrikar, assietter, tofflor, pengar och från dom på bageriet en vas med plastblommor och en ljusgrejjamoj.


Kom den 19e till Kiruna efter vi har sträcktkört i ca 13 timmar.. drygt värre. Och hemfärd till gränges igen blir det på måndag. Ska försöka springa in på IKEA en vända också för att köpa nödvändiga grejjor.


Men nu är jag väldans trött, må gå å sova. Svin ont i halsen har jag också, det verkar inte alls bra, huvva : / alltid ska man vara sjuk också.


Tjaddåå


Av Ida Lund - 3 december 2008 19:03


Woho nu har jag fått mer jobb på schemat : ) Kommer jobba nästan varje dag nu i en månad framöver. 7-13 varje dag eller nåt, sköna tider. Louise (Robins kusin) ska vara sjukskriven så det är därför jag får mer jobb. Så nu är jag lite lättad över decembers ekonomi, eftersom jag får lönen redan samma månad jag jobbar, sånt gillar vi. Så kan jag köpa julisar.


Nu har det städats å städats. Eller bara köket, toan och hallen. Tvrummet och sovrummet är kvar, men det blir nog senare efter middagen om man ids. Men pyypan vad dammigt det är, hujja damsuger man inte allt nu så flyger det ju in i alla nystädade rum och det skulle ju va lite drygt. Så måste nog göra det senare ändå.


Gräddstuvad pyttipanna får det bli, ids inte med nåt mer avancerat nu när klockan börjar bli kväll, plus att det ändå är svin gott : ) Robin är nu hos sin mor en snabbis, han skulle hämta lite gamla foton som vi ska kika på sen. Sånt är alltid roligt. Sen skulle han föra Desperate Housewives säsongerna till Louise, som hon ska få låna. Så vilken sekund som helst när bobbbin dyker upp ska pytten lagas, alltså kan jag ju passa på med lite ytterligare städning under tiden. Eller spela ett roligt cross spel som vi hittade på Internet, hmm vad väljer jag? Det är frågan.


Goookväller.

Av Ida Lund - 3 december 2008 10:35


Jaaa jääävlarns vad tiden går fort, har ju knappt hunnit bli november så är det redan december. Julafton är inte alls långt bort, endast om 3 veckor. Sen om 15 dagar blir jag 20 bast : ) Sen kan ju tiden stanna så jag slipper bli äldre än så.


Den 19 dec åker vi upp mot Kiruna för att fira julen där, sen åker vi tillbaka hitåt vid den 29e så blir det nyår här. Har inte ens börjat köpa nå julklappar än, men det hinns alltid med. Eller jo till min mami har vi köpt faktiskt. Ska bli väldigt mysigt med jul känner jag : ) Och kul att träffa massa släkt. Speciellt grekos Emilie som man inte sett på över ett år.


Annars då. Jobbade igår iaf. 6.30 till 12.30 så det är inte värst långa dar, men vääääldans tidiga mornar.. på fredag måste jag upp kl 4 igen huhu. Men så länge jag får jobba så är det nice. Men efter jul måste jag söka mer jobb.


Och Sundsvallstrippen var väldigt rolig. Det var jätte kul att få träffa alla tjejor igen. Tog det lugnt, snackade en massa, gick ut osv. Så vart jag ännu mer sjuk i helgen, så det var ju inte nå vidare. Men nu är det iaf bättre.


Nej nu ska jag dricka te. Sen ska det städas, elleeeer nåååt i den stilen.


Heeeejsvejjjs.

Ovido - Quiz & Flashcards