Direktlänk till inlägg 29 april 2008

En hel del

Av Ida Lund - 29 april 2008 01:46


Sitter här och tröttnas och vill sova allt mer å mer, men tror dock att en stor faktor är denna dator som gör att man blir trött och så får jag himlans ont i ryggen eftersom jag bara sitter på soffan och det kanske är bekvämt i en sådär 5 minuter, men inte mer nej nej. Så ska nog bort från denna dumburk om ett tag och sen fixa med en massa grejjer. Är en hel del å göras men det kommer jag lugnt hinna med eftersom jag ska vara vaken tills nångång på morgonen då Robin slutar jobbet.


När han började jobba där innan kl 20 så skjutsade jag honom till Gonäs och for sedan å handlade på Coop Xtra, tankade på Jet och for tillbaka hit. Landade såklart direkt här i soffan framför datorn och kikade några bra tvprogram samt pratade med min kära kusin Ottilia i telefonen, alltid lika trevligt. Men hur som helst så har ju jag bilen nu och det innebär att jag måste hämta han då också, ja voj voj kommer ju somna framför ratten som det känns nu men nog ska det gå an.


Apropå bil så fick aldrig Robin sin nya bil idag eftersom papprena för den inte har kommit än.. men däremot så kunde vi göra en rejäl rengörning av den. Det var hur seriöst som helst. Tvättade med svamp, tog nån såkallad rubbing eller vad det nu hette som vi gnuggade bort småknottror å annat smuts med. Men som pricken över i:et avslutade vi utsidan med wax, det blev väldigt tjusigt och skinande ska ni veta. Invändigt var det också värsta seriösa städningen. Körde med en ångdamsugare på sätena för att få bort dom där oerhört groteska fläckarna som jag egentligen inte ens borde nämna.. damsög med en vanlig damsugare, torkade, körde fönsterputs och körde även skumtvätt på dom där jäkla sätena. Detta tog då ett X antal timmar, men ack så najs resultatet vart, ohlalala.


Sen var vi då tidigare in på både Handelsbanken och Nordea för att betala resan. Tog evigheter på den där jävla nordea.. typ 13 före mig i kön, ja då blir man ju inte lite matt, men det rullade på trots allt. Sedan när jag skulle kika mitt saldo på internet för att se om det hade överförts några stålar så möttes jag av en mycket fin överraskning. Något som jag inte alls var beredd på, semesterersättningen kommer idag. Då blir man ju en del glad när det bara dyker upp pengar så där. Tänkte ju direkt att jag då kunde ta å köpa mig den efterlängtade nya mobiltelefonen Sony Ericsson w890i men jag måste nog vara klokast och vänta med det tills efter resan.. för det är ändå knapert på pengafronten må jag säga.


Känns förjävligt att jag inte jobbar något, utan är här nere å bara latar mig typ. Huhu maj-lönen kommer ju suga så in i helvete eftersom jag inte alls har jobbat många dagar i april, typ 5 eller va? Ajaaaa så äre men jag må fasen hitta mig ett litet jobb här nu. Ska ju som trots allt vara kvar här i en månad vad jag tänkt mig. Så jävla nice!! Längtar över huvudtaget inte alls hem, till Kiruna alltså. För tänka sig den där jävla snön som det finns kvar i stora lass.. ne huvva usch alltså. Det är ju så härligt å va här nere, vilken sommar enligt mig :) Idag vare svajna varmt, typ 19 grader shit vad fint. Men däremot saknar jag ju min familj hur mkt som helst.


Bjuder på några bilder från bl.a biltvättningen och den sk sommaren och sol :)


seat ibiza 03blommorrobin




 

Nej nu ska jag ta å diska bort det där megastora berget som aldrig försvann i morse som det egentligen skulle. Sedan ska jag ta en snabb dusch i hopp om att den är uppiggande, sedan äre bara att försöka få tiden att gå och försöka att inte somna.


Gonatt/gomorron!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida Lund - 11 juni 2009 19:16

  Nu är jag i Kiruna, kom igår på dagskvisten. Igår vare full fart varenda sekund. Har sprungit på stan med Emma, hittade ett par nya shoes :) Sen umgicks jag med Otte och Sara, vi hängde i Ottes nya place som var mkt tjusigt. Hon bjussade på god mid...

Av Ida Lund - 27 maj 2009 20:28

  Guuuuud vad jag saknar allihopa! Min familj, Sandra å alla andra! Åååååh ;/ Men om precis två veckor ska jag ju till Kiruna och då får jag äntligen träffa dom flesta igen. Det ska bli riktigt fint. Fy fan för det här.   Ingenting hinns det med hell...

Av Ida Lund - 21 maj 2009 23:33

  Gottigott gott och med maito! Perfa kvällsmat hä hä hä   Robin jobbade över massa timmar idag så har typ bara träffat han 3 timmar och nu är han och jobbar igen, så jag saknar faktiskt honom nu huhu :P Hur ska det gå när jag snart ska bort i en hel...

Av Ida Lund - 21 maj 2009 11:47

  Lyckats damsuga tvrummet idag, längre hant jag inte eftersom Robin kom hem från jobbet och ska sova och då vore det väl lite väl respektlöst att börja damsuga.   Ska in till Ludvika nu och handla lite smått och även gå på Jeans and more. Jonny invi...

Av Ida Lund - 20 maj 2009 18:19

  Skööönes nu så är man ledig resten av veckan =)   I morgon ska jag ta och diska och städa för det behövs ska ni veta. Å är för lat för att göra det ikväll så imorn passar ypperligt bra.   Bankmöte igen på fredag! Nu får vi med andra ord lånet. Vi s...

Ovido - Quiz & Flashcards